fbpx

Dominika Krajewska, 1 czerwca 2020

Jak efektywnie sprzedawać?

psychologia sprzedaży

Ludzka natura jest skomplikowana i nie zawsze jesteśmy w stanie przewidzieć czym kieruje się klient. Ile ludzi tyle nawyków, chęci lub potrzeb. Wielu biznesmenów, sprzedawców zna różne sposoby aby pozyskać dobrego klienta i móc sprzedać mu swój produkt. Możemy wykorzystać różne techniki ale nie zawsze będą one działały na każdego i nie mogą zagwarantować sukcesu w 100%, ale na pewno mogą pomóc.

Sposoby na skuteczną sprzedaż:

1.Dopasowanie do klienta

 Musisz pamiętać, że każdy jest inny i sposoby, które mogły działać na poprzedniego klienta, aktualnego mogą odstraszyć. Jako sprzedawca musisz być elastyczny i mieć indywidualne podejście do każdej osoby.

2.Naśladowanie najlepszych sprzedawców

Na pewno słyszałeś, że aby osiągnąć sukces należy robić to co robią ludzie sukcesu, ale czy jest to skuteczne. Oczywiście jesteś w stanie nauczyć się pozytywnych schematów działania, ale musisz pamiętać, że pewne czynniki, które są uwarunkowane genetycznie, są bardzo ciężkie do ominięcia. Nawet jeżeli posiądziesz wiedzę z zakresu sprzedaży swojego produktu, jak nie będziesz miał wystarczającej pewności siebie aby go sprzedać.

3.Bądź szczery

Skuteczny sprzedawca to taki, który zna siebie i produkt, który sprzedaje. Jako klient jesteś w stanie wyczuć czy osoba, od której masz zamiar kupić produkt jest autentyczna i spójna z tym o czym opowiada.

4.Słuchaj klienta

Aby czuć „więź” z klientem musisz uważnie słuchać czego on potrzebuje i jakie ma oczekiwania. Wiele osób w czasie rozmowy przemyca informacje, które mogą Ci pomóc skutecznie sprzedać własny produkt. Ludzie lubią mówić, więc zadawaj pytania otwarte i zapamiętuj odpowiedzi, aby prowadzić rozmowy na różne tematy nie tylko związane z produktem.

5.Punktualność

Aby być postrzeganym jako profesjonalista przychodź punktualnie na wyznaczone spotkania. Jeśli wydarzy się sytuacja niezależna od Ciebie poinformuj szybko o swoim spóźnieniu, żeby nie urazić swoim zachowaniem potencjalnego klienta.

6.Aparycja sprzedawcy

Musisz pamiętać, że twój wygląd również może ułatwić sprzedaż twojego produktu. Schludny i profesjonalny look jest Twoją wizytówką, ponieważ jest to pierwsza rzecz, na którą patrzy klient.

7.Wiara w sprzedawany produkt

Jeśli wierzysz, że nie sprzedasz, to tak będzie. Jeśli natomiast wierzysz, że sprzedasz, to też tak będzie. Jest to kwestia nastawienia, jeśli wierzysz, że dasz radę to tak się stanie. Oczywiście musisz być świadomy, że nie wystarczy sama wiara. Musisz pamiętać o pozostałych czynnikach.

8.Realny cel sprzedażowy

Wyznaczanie celów sprzedażowych jest czymś co może Cię mobilizować i napędzać do działania, ponieważ będziesz chciał go zrealizować i odhaczyć na swojej liście.

9.Doświadczenie w sprzedaży

Mówi się, że zdobywane jest z wiekiem, ale tak naprawdę jest zdobywane z podejmowanym działaniem i ryzykiem.

10. Znajomość swoich dobrych i złych stron

Kiedy wiesz jakie są wady i zalety Twojego produktu jesteś w stanie autentycznie o nim opowiadać i nie boisz się niezręcznych pytań.

Kilka technik skutecznej sprzedaży:

*Ludzie kupują pod wpływem emocji

W czasie podejmowania decyzji ludzie bardzo często kierują się emocjami a nie logiką. Jest tak dlatego, że niematerialne wartości i wewnętrzne potrzeby są paliwem do działania i skutecznej sprzedaży.

*Większość podąża za tłumem

Ludzie bardzo często naśladują innych, aby zdobyć wskazówki jak mają się zachowywać. Zwłaszcza w sytuacjach, kiedy nie wiedzą co robić. Przejmujemy się opinią innych i wolimy wypaść pozytywnie. 

*Ludzie uwielbiają kupować

Nie zawsze chodzi o produkt fizyczny, ale o samą świadomość posiadania czegoś, co jest dla nas wartościowe. Ważnym aspektem jest zamienić słowo „sprzedaż” na „pomoc”.

*Ludzie lubią przejmować kontrolę

Mów tak, aby Twój klient myślał, że to właśnie jego jest na wierzchu i to on wpadł na ten pomysł. Dzięki temu bez trudu sprzedasz efektywnie swój produkt.

*Ludzie lubią prostotę

Jeśli Twój produkt to sto stron instrukcji, przedstaw go w najłatwiejszy sposób, aby jasno i klarownie przedstawić jego zalety.

„Reasumując. Sprzedawać każdy może – to fakt. Fakt wyłącznie pod warunkiem, że chce. Sprzedaż w swoich kluczowych elementach (motywacja, komunikacja, przekonywanie, etc.) dotyczy każdego z nas, więc pewnie wszyscy po trochę jesteśmy sprzedawcami. Nawet jeśli nie żyjemy ze sprzedawania, świadomość i lekcje profesjonalnej sprzedaży istotnie mogą nam pomóc w codziennym życiu. Kluczowe dla skutecznej sprzedaży dzisiaj jest to, żeby sprzedawać w swój indywidualny sposób.”

Poproś o konsultację

W ciągu 48 godzin skontaktuje się z Tobą nasz ekspert