fbpx

Kasia Kozłowska, 15 czerwca 2020

Jakie wydarzenia oferuje coworking?

Coworking to miejsce, w którym praca nie kończy się o godzinie 16.00. Praca jest wtedy, kiedy masz na to ochotę i sam decydujesz w jakich godzinach rozpoczynasz zajęcia oraz kiedy je kończysz. Przestrzeń coworkingowa powinna być inspirująca i efektywnie pobudzać kreatywność. Powinna powodować, ze czujesz się dobrze i jesteś zmotywowany do wykonania zadań. Dodatkowo coworking tworzy społeczność, która jest bardzo istotna w inspirowaniu się nawzajem do nowych pomysłów i ich realizacji.

Wydarzenia wewnętrzne w coworkingu

Taki sam cel mają różnego rodzaju wydarzenia organizowane w coworkingu. Mają za zadanie edukować i pogłębiać wiedzę specjalistyczną. Dodatkowo zrzeszają dużo osób, które mogą dowartościować nasze biznesy, pomysły czy projekty, które już rozpoczęliśmy.

Wydarzenia w coworkingu mają różny charakter, dzielą się na te wewnętrzne i zewnętrzne. Wydarzenia organizowane wewnętrznie mają na celu głównie integrację społeczności coworkingowej oraz polepszenie relacji między osobami, które pracują w jednym miejscu mimo, że ich firmy nie mają ze sobą nic wspólnego. Takie wewnętrzne wydarzenia powinny być regularne, ponieważ budują pozytywną atmosferę i dają poczucie stałości uczestnikom, przyzwyczajają ich do miejsca.

Wydarzenia zewnętrzne w coworkingu

Zewnętrzne eventy mają za zadanie pokazać coworking nowym osobom, które być może go jeszcze nie znają. Polegają na udostępnianiu przestrzeni coworkingowej organizacjom czy firmom zewnętrznym, dla ich własnych wydarzeń. Organizatorzy poprzez szkolenia i seminaria wprowadzają nowe osoby do coworkingu, zachęcają do członkostwa i „prezentują” przestrzeń.
 

Zewnętrzne wydarzenia powinny mieć wartość merytoryczną, ponieważ zazwyczaj są organizowane w godzinach wieczornych. Jest to dodatkowy czas poświęcony pracy, więc powinien być wykorzystany efektywnie i ciekawie, ale pozwalający też odrobine oderwać się od biurowej codzienności i obowiązków w pracy.

Dlaczego warto organizować takie wydarzenia?

Organizacja takich wydarzeń daje możliwość zdobywania nowych kontaktów i tworzenia baz, z których można później korzystać wysyłając np. newsletter zachęcający do udziału w innych wydarzeniach i informujący o tym co dzieje się w danym coworkingu. W organizacji eventów pomaga tez tzw. „poczta pantoflowa”, ponieważ członkowie społeczności coworkingowych mogą przekazać informacje o nich znajomym i w ten sposób nagłaśnia się nie tylko wydarzenie, ale również sam coworking.

Wydarzenia mają tez na celu promocje firmy coworkersa. Prelekcja lub propozycja konferencji może być skutecznym sposobem na przedstawienie i zareklamowanie swojej firmy wśród innych członków społeczności.

Obsługa coworkingu pomaga w przebiegu wydarzenia, np. witaniu gości, pokazywaniu im coworkingu. Przestrzeń wspiera tez prelegenta niezbędnym sprzętem do przeprowadzenia wystąpienia: flipchartami, ekranami czy innym sprzętem elektronicznym i multimedialnym. W innych miejscach, takich jak hotele, trzeba za takie dogodności dodatkowo zapłacić.

Organizacja wydarzeń w coworkingu jest zdecydowanie potrzebna. Jest to dobry sposób na wypromowanie miejsca i pokazanie wszystkim, jak bardzo potrzebne jest miejsce do pracy i odpowiednia atmosfera.

Poproś o konsultację

W ciągu 48 godzin skontaktuje się z Tobą nasz ekspert