fbpx

Jolanta Wybraniec, 31 lipca 2020

Jak budować społeczność w coworkingu?

społeczność w coworkingu

Co pozwala zbudować społecznść w coworkingu ?

Coworking to nie tylko nowocześnie zaaranżowana przestrzeń z wyposażonym biurkiem, wygodną kanapą i miejscem do spożywania posiłków.
Prawdziwą i nieocenioną wartością coworkingu jest możliwość budowania relacji i współpracy z innymi członkami stworzonej społeczności w coworkingu . Środowisko coworkingowe to przecież inni właściciele firm, dostawcy usług, inwestorzy i wykonawcy , freelancerzy z różnych branż, jak również duże międzynarodowe korporacje. Nieustana możliwość networkingu i dynamiczne otoczenie zachęcają do wymiany wiedzy  oraz doświadczeń. To właśnie społeczność wyróżnia coworking na tle zwykłych przestrzeni biurowych.

Kto czuwa nad społecznością w coworkingu ?

*Community manager to osoba czuwająca i kreująca społeczność w coworkingu .
Kadrą zarządzającą coworkingami są zwykle osoby o dobrze rozwiniętych umiejętnościach „miękkich”- osoby komunikatywne i empatyczne, które pełnią role ogniwa „łączącego”. 

To właśnie community manager integruje wszystkie osoby korzystające z przestrzeni współdzielonej . Pozwala im się poznać, otworzyć i opowiedzieć o profilu ich działalności.

Z czym wiąże się tworzenie społeczności w coworkingu ?

Społeczność w coworkingu nie jest układem, a swego rodzaju symbiozą jej członków. Współpraca w ramach branży nie oznacza, że trzeba od razu ujawniać swoje tajemnice handlowe. Powiązania ekonomiczne między przedsiębiorcami to wzajemne promowanie się firm, produktów i usług- nawet konkurencyjnych.
Przestrzeń, która żyje, w której się dzieje – to dobrze funkcjonująca społeczność w coworkingu.
Jej filarem jest społeczność . Zorganizowanie jej wokół konkretnej przestrzeni jest początkiem sukcesu. Otwarta kuchnia z ekspresem do kawy , dużym stołem, czy wygodna kanapa, bądź hamaki w strefach odpoczynku, to miejsce interakcji między coworkerami. Taka organizacja powierzchni sprzyja rozmowom, nawiązywaniu nowych znajomości, wymianie opinii, czy uzyskaniu pomocy od kolegi specjalizującego się w danym temacie. Rozwiązaniem strategicznym jest umieszczanie ogólnodostępnych sprzętów biurowych ( np. drukarki, skanera) w taki sposób, by motywować ludzi do poruszania się, by inicjować ich częste „wpadanie” na siebie.

Budowanie społeczności w coworkingu a media społecznościowe.

Niezwykle istotnym narzędziem organizacji społeczności biznesowej w coworkingu jest bez wątpienia Internet. To właśnie w grupach tematycznych, branżowych można znaleźć przyszłych, potencjalnych członków , którzy wniosą nową wartość do tworzonej społeczności. W wirtualnym świecie informacje na temat działającej przestrzeni coworkingowej przekazywane są bardzo szybko. Facebook czy Instagram to bardzo ważny kanał promocji. Bezpośredni kontakt między członkami pracującej wspólnie grupy jest tak samo istotny i tutaj pomocne okażą się np. Google Group, bądź specjalnie stworzona do tego celu aplikacje. Informacje o wydarzeniach organizowanych przez coworkera lub cyklicznie, przez managera przestrzeni coworkingowej pojawia się w sieci i każdy zainteresowany będzie miał do nich dostęp. Może on uczestniczyć w evencie osobiście lub obserwować przebieg wydarzeń poprzez media społecznościowe. W ten sposób dochodzi do umacniania relacji między członkami konkretnej przestrzeni pracy współdzielonej.

Angażowanie grupy poprzez spotkania tematyczne.

Wyżej wspomniane eventy, szkolenia są także elementem scalającym i integrującym członków środowiska coworkingowego. Nie wystarczy być tylko obserwatorem, do każdej społeczności trzeba wnieść coś od siebie. Dla członków / uczestników spotkania branżowe są bez wątpienia źródłem wiedzy . Członkom/ prelegentom dają szansę zaprezentowania swojej firmy i dotarcia do potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych. To rozwiązanie, które z uwagi na promocję stojącą za projektami, może znacznie przyspieszyć rozwój firmy, docierając z informacją o jej ofercie do mediów, a przez to do szerszego grona klientów.

Poproś o konsultację.

W ciągu 24 godzin skontaktuje się z Tobą nasz ekspert