fbpx

Jolanta Wybraniec, 10 sierpnia 2020

Jakie korzyści płyną z pracy w coworkingu?

korzyści płynące z coworkingu

Czy korzystanie z coworkingu daje korzyści?

Rozwój branży kreatywnej i e-commerce spowodował, że coraz więcej osób podjęło decyzję o założeniu własnej działalności, samozatrudnieniu. Bez wątpienia praca na własnych zasadach bez konieczności przebywania w biurze o wyznaczonych godzinach daję ogromne poczucie swobody . Freelancerzy chętnie zatem pracowali w domach , organizując własną przestrzeń home office. Z czasem zrozumieli, że obecność w biurze daje wymierne korzyści, ma nieoceniony wpływ na kapitał relacyjny i pozwala utrzymać samodyscyplinę. Idealnym rozwiązaniem okazał się wynajem biur serwisowanych i przestrzeni coworkingowych. Praca wykonywana poza domem mobilizuje do wykonywania obowiązków, stwarza warunki sprzyjające koncentracji oraz pozwala odnaleźć work-life balance. Open space tworzy koleżeńską i niezwykle inspirującą atmosferę pracy, a co najważniejsze pozwala wyciągnąć biznesowe  korzyści z coworkingu. 

Różnorodność w coworkingu wada czy zaleta ?

Biura coworkingowe projektuje się w taki sposób, by nawiązywanie kontaktów biznesowych było maksymalnie ułatwione . Duża przestrzeń, otwarte części wspólne, sprzyjające integracji oraz mnóstwo miejsc na biznesowe spotkania.
W otwartej przestrzeni lub sąsiednich biurach pracują obok siebie umysły ścisłe i twórcze. Osoby zaangażowane w duże międzynarodowe przedsięwzięcia oraz ludzie, którzy dopiero zaczynają, przedsiębiorcy z różnych branż. Gdy rozpoczynasz pracę w coworkingu, przez pierwsze dni jesteś otoczony obcymi ludźmi, niewiele wiesz o profilu ich działalności. 

Co daje networking?

Bardzo szybko poznajesz jednak osoby pełne pasji, zaangażowane, prawdziwych freaków. Zauważasz nowe korzyści coworkingu, bezcenne dla swojej działalności. Nagle okazuje się, że osoba siedząca naprzeciwko to zdolny grafik , który zaprojektuje logo Twojej firmy, a na kawie spotykasz zespół ludzi, którzy wypromują Twój pomysł na biznes w lokalnej telewizji. Taka różnorodność umożliwia budowanie szerokiej sieci kontaktów i przede wszystkim, zwiększenie liczby potencjalnych klientów. W takim środowisku początkujący freelancer na pewno znajdzie pomoc i wsparcie doświadczonych osób. Networking jest więc jedną z wielu korzyści, jaką daje coworking.

Kapitał relacyjny kolejną korzyścią coworkingu ?

Kapitał relacyjny wynika z silnego poczucia przynależności i opiera się na wysoko rozwiniętych umiejętnościach współpracy.
Relacje międzyludzkie , umiejętność nawiązywania i podtrzymywania trwałych kontaktów to nic innego jak budowanie własnej sieci społecznej. Ma ona  nieocenioną wartość biznesową, szczególnie w coworkingach. Bazę kontaktów zwykle buduje się przez długie lata. Udział w spotkaniach branżowych, targach, konferencjach i szkoleniach oraz wyjazdach integracyjnych – wszystko to pomaga zawierać nowe znajomości. Mogą one finalnie zaowocować wspólnymi projektami bądź wzajemnymi zleceniami czy  nowymi kontraktami.

Czy program rekomendacyjny działa w coworkingu ?

Coraz więcej firm korzysta z programów rekomendacyjnych. Znacznie skraca on proces rekrutacji. Nie trzeba uruchamiać całego procesu, zaczynając od ogłoszeń, poprzez selekcję aplikacji, kończąc na rozmowach i spotkaniach z kandydatami. Dzięki kapitałowi relacyjnemu można szybko skompletować nowy zespół lub znaleźć właściwą osobę do wykonania konkretnego zlecenia. Osobista rekomendacja miewa również wyższą wartość niż suche fakty zawarte w CV. Posiadane certyfikaty czy różnego rodzaju testy stają się mniej istotne. Polecanie usług znajomych firm, czy freelancerów to odpowiedzialność. Coworker, którego znasz, który szanuje i ceni Twoją pracę, bez wątpienia poleci Twoje usługi innej „znajomej” firmie. Zyskają na tym wszyscy : Ty masz nowe zlecenie, firma- sprawdzonego wykonawcę a osoba rekomendująca dalej rozwija swój kapitał relacyjny . Każdy członek coworkingu powinien korzystać więc z kapitału relacyjnego. 

Co-creating

Co- creating, czyli współtworzenie polega nie tylko na nawiązywaniu kontaktów i budowaniu relacji biznesowych w coworkingach , ale również wzajemnym uczeniu się od siebie oraz wspieraniu kreatywności i dzieleniu się wiedzą, zdobytym doświadczeniem . Ważną częścią społeczności co-creatingowej są warsztaty, szkolenia, konferencje, sesje networkingowe oraz inne inicjatywy twórcze . Jedynym niezbędnym narzędziem co- creatingu jest umysł otwarty na nowe bodźce. Członkowie coworkingu stają się wzajemnymi odbiorcami, a także pomysłodawcami, testerami i wykonawcami często innowacyjnych rozwiązań. Coworking jest trochę jak zespół ekspertów z różnych „ dywizji”, który wniesie nieoczywisty wkład w proces tworzenia Twoich awangardowych i nieszablonowych projektów.

Poproś o konsultację.

W ciągu 24 godzin skontaktuje się z Tobą nasz ekspert